Friday, March 18, 2011

YB PAS Bongok Main Cedok Tulisan Orang

Sebijak-bijak sarjana seperti Drs Khalil Idham Lim pun ada bongoknya. Kalau tak baca buku Tun Dr Mahahir, jangan main copy & paste tulisan orang lain kat blog sendiri.

Kisah sebenarnya, TDM hendak menunjukkan perbezaan protokol antara Lee Kuan Yew (PM Singapura) dengan Benjamin Henry Sheares (Presiden Singapura). Peristiwa berlaku di tempat dan masa yang berbeza. Memang patut pun TDM bengang, sebab dia kena tunggu 15 minit nak jumpa LKY di pejabatnya.

Idham Lim cuba nak tunjukkan kepada semua orang yang kononnya TDM dah nyanyuk, walhal di muka surat 419,buku A Doctor In The House, TDM nak bagi tahu orang yang baghal macam Idham Lim, kalau menemankan MB Kelantan melawat Singapura, yang bakal sambut Nik Aziz hanyalah pembantu pejabat dan bukannya LKY sendiri.

Lain kali Idham Lim kena siasat dulu jangan main dengar cerita orang. Pulak tu yang dia copy tu cerita dari JURAGAN bukannya NAKHODA.

P/s Idham Lim, lu punya drs tu beli punyakah?

4 comments:

Gerakan Timur said...

KEHKEHKEH..

BODOH LAGI MEMBODOHKAN..

Akar Umbi said...

GT,

kalau suruh nik aziz buat karangan, bertajuk "bagaimana hendak memajukan keropok kelantan" dgn 150 pkataan pun rasanya akan ambik masa 5 hari baru siap kot?

nangome said...

tak yah la ko orang dok sibuk ngan buku Mdet tu tak ada ilmiahnya kalu setakat cerita hal keburukan oarng dan kebaikan adalah dia Kalau lah dia dia tulis buku tentang bagaimana nak jadi ahli politik yang baik atau benda yang boleh dijadikan bahan rujukan saintis atau apa ke nya.

Anonymous said...

nangome..

sudah berpuluh2 buku yg di tulis oleh TDM...pilih aje utk di baca..bukan setakat dalam Malaysia dah diterjemahkan ke banyak bahasa di seluruh dunia...semua orang nak baca utk mendapatkan sedikit ilmu darinya...iqra...iqra....