Saturday, March 19, 2011

MB Selangor Wajar Undur Diri - Kerugian Dan Penyelewengan Di Yayasan Selangor Berpunca Dari Kelemahan Tadbir Urus Khalid Ibrahim

Kerugian yang berjumlah RM7.41juta yang dialami oleh Yayasan Selangor [laporannya di SINI] seolah-olah sesuatu yang telah ditempah oleh MB Selangor, TS Khalid Ibrahim.

Sebelum ini, telah banyak pendedahan dibuat di laman blog, berhubung kepincangan pengurusan. Blog "Kita Gempur" misalnya, telah memperincikan kepincangan tersebut [di SINI]. Malah khabarnya, Lembaga Pemegang Amanah telah sebulat suara memecat Ilham Marzuki, Pengurus Besar YS tetapi telah ditolak oleh Khalid Ibrahim [laporannya di SINI].

Disamping, Ilham Marzuki terlantik sebagai Pengurus Besar yang bukan pilihan panel pemilihan, Timbalan Pengurus Besar, Mohd Saifulrudin Sulaiman pula didakwa sebagai seorang muflis.

Kesimpulan dari kronologi yang berlaku, kerugian yang dilaporkan sebenarnya adalah rentetan dari kelemahan tadbir urus Khalid Ibrahim sendiri. Oleh itu, Khalid Ibrahim adalah wajar mengundur diri sebagai MB. Syukur kepada Allah kerana DYMM Sultan Selangor menolak SUK pilihan Khalid Ibrahim!

1 comment:

Anonymous said...

Bukankah Al Juburi dilatik RM1 untuk menjadi punahsihat ekonomi selangor....Jubur tu ckp aja.. mulut pun bau taik..