Wednesday, December 22, 2010

Keranda Jingga Menunggu Zuraidah Kamarudin

Senak perut aku kerana ketawa terbahak-bahak bila Zuraidah Kamarudin mengatakan Najib dan Muhyiddin takut dengan "Buku Jingga" Pakatan Rakyat.

Seterusnya, Zuraidah mengatakan;

{“Mengapa perlu PM dan TPM bersungguh-sungguh membidas andai selama ini pentadbiran Umno BN cukup cemerlang seperti yang dicanang?” tanya ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin.

Inilah, katanya bukti bahawa Buku Jingga telah menggugat Umno BN, menakutkan PM dan menggentarkan TPM.

Tambahnya, andai Program 100 Hari Pakatan dikatakan sebagai 'politik janji'semata-mata, bagaimana pula dengan janji-janji kerajaan Umno BN selama 53 tahun mentadbir Malaysia.}

Setakat janji PR aku takkan percaya lagi. Sampai sekarang pun janji di Selangor masih tidak tertunai, maka berani pula membuat janji baru.

Kalau Zuraidah bangga dengan "Buku Jingga", aku rakyat biasa ni akan sediakan "Keranda Jingga" untuk Zuraidah dan rakan-rakan sejawatnya!

2 comments:

Anonymous said...

knp tak ambik kenyataan penuh? ada logiknya juga, kerana sehingga kini. semakin banyak janji Umno-BN yang tidak tertunai - sejak di Hulu Selangor, Sibu,Batu Sapi, Jambatan Labuan, Gaji minima, Gender Responsive Budget, Kenaikan Barang, Suruhanjaya bebas, Kenaikan Tarif Air..aduh, bertimbun la..tapi 3 tahun di bawah Pakatan,tiada satu pun projek Gajah Putih, berbanding 3 tahun pemerintahan Kerajaan Pusat..

Akar Umbi said...

terima kasih sdr fareez.

Jawapan mengenai "gajah putih" mudah. Sebab PR tidak merancang apa2, sebaliknya hanya mencari salah pentadbiran terdahulu.

Cuba cari video janji DSAI di Kg Buah Pala. Itu sudah cukup untuk kita menilai janji2 manis politik.

PR kena betulkan diri dulu sebelum mencari kesalahan orang lain.