Monday, May 18, 2009

BN Ambil Pendirian Yang Betul Untuk Tidak Bertanding di PRK Penanti

Saya amat bersetuju apabila YAB Dato' Seri Najib mengumumkan bahawa BN tidak akan turut serta dalam pilihanraya kecil Penanti, Pulau Pinang. Secara peribadi, saya berpendapat bahawa pilihanraya kecil ini lebih kepada pemilihan wakil PKR untuk kerusi TKM1 Pulau Pinang.

Adalah tidak wajar, tidak turut sertanya UMNO dikatakan sebagai penakut. Andainya BN turut serta dan ditakdirkan menang pun tidak membawa sebarang makna terhadap pentadbiran Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Justeru, apa salahnya jika kita berpandangan positif demi kebaikan rakyat Pulau Pinang itu sendiri? Malahan juga, dengan pendirian tersebut bermakna kita tidak berpanjangan berpolitik tanpa sebarang langkah untuk pengukuhan pentadbiran demi kesejahteraan rakyat.

Pada saya, terima kasih DSN!

1 comment:

Tok Pambu said...

BN/UMNO ternyata tunjuk kan kelemahan nya. Tidak berani letak calun di N12 Penanti.

Ini lah tanda yang nyata BN/UMNO sudah sampai ke akhir zaman nya.

Walau pun BN/UMNO ber sungguh2 berusaha untuk pulih, tapi nampak nya bertambah semakin parah.

Pencacai2 bloggers UMNO semua tidak boleh diharaf untuk pulihkan BN/UMNO lagi. Pencacai2 bloggers UMNO ini sudah kehabisan modal berhujah.

Kita tidak hiraw siapa perintah Perak sekarang. Tetapi yang jelas dan nyata pada PRU13 nanti kerajaan BN/UMNO akan tumbang di seluruh negara.

Kegagalan BN/UMNO bertanding di N12 Penanti sangat memalukan parti BN/UMNO. Takut di malukan bagi kali ke lima selepas PRU12.