Wednesday, June 17, 2015

Maaf! Ini Bukan Salam 1Malaysia Tapi Salam 0-6 Dari Presiden Palestin Kepada Rakyat Malaysia


Banyak ikhtibar yang boleh yang boleh diambil dari kekalahan 0-6 Malaysia kepada Palestine dalam pusingan kelayakan Piala Dunia 2018.

Soal semangat juang, kerja berpasukan, memandang enteng pihak lawan dan yang lebih penting adalah soal maruah.

Bukan mengungkit tetapi sekadar untuk renungan, meski pun ada sumbangan Malaysia memberi makan mahu pun memberi sebiji bola untuk ditendak oleh anak-anak Palestin, namun itu semua bukan jadi pertimbangan untuk pemain-pemain Palestin, bila bertembung dengan Harimau Malaya di atas padang!

6 comments:

Anonymous said...

cukuplah... tak payahlah guna lagi khidmat pemain-pemain lama yang prestasi mereka turun naik. Cari bakat baru yg betul- betul boleh main bola. Pemain Malaysia rata tidak mempunyai kemahiran asas bermain bola. Tahan bola tak kemas, hantar bola pada kawan yang telah dikawal oleh pemain , tidak berani simpan bola bila keadaan memerlukan,tidak boleh membaca permainan dan strategi lawan,tidak kreatif dalam permainan dna banyak lagi. Kalau boleh panggil semula pemain era 60an, 70an, 80an untuk berkongsi pengalaman sbb Malaysia dibarisi pemain berstatus bintang di era ini.

Anonymous said...

dah lama dah..bolasepak kita tak kemana dgn pemain yg sedia ada sama ada skuad senior atau skuad muda bermain di Sea Games Spura, kita tak ada pemain yg betul2 berbakat & lincah. Standard kita sudah macam Kemboja, Bhutan, Bangladesh dibawah Myanmar & Vietnam. Walaupun sudah bertukar Presiden FAM baru, setakat ni tak nampak perubahan yg drastik, sepatunya nya jawatan juasakua & pegawai2 FAM harus dirombak atau melepaskan jawatan dgn sukarela atau dipecat, tapi tidak, semua tak tahu malu, ada yg masih pegang jawatan tertentu sudah bertahun2. Coach Dollah Salleh boleh letak jawatan, semenjak ambil alih tak ada kesan langsung malah makin teruk adalah.

Anonymous said...

dari pengurus sampai pemain simpanan semuanya perlu diganti..ambillah sape pun jurulatih sama je..tak kemana pun..buang masa dan duit rakyat je. bukan tak sokong malaysia tapi realiti..pembangunan bola sepak malaysia berkecamuk dan tak ada hala tuju..

Anonymous said...

Skuad kebangsaan ....tetapi taraf kelab kot ....
Hahahaha .....
Rasanya kalau ajak skuad kebangsaan vs sekolah sukan bukit jalil ....boleh mng x??

Anonymous said...

itulah yang sepatutnya. kalau malaysia turut belasah palestin, apa bezanya malaysia dengan israel? hahahahahaha

Ibu.Karina Safah said...


PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.
Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 Terima kasih.