Monday, June 15, 2015

Beranikah Lim Kit Siang Teruskan Pembinaan Masjid DAP Di Kelantan? Yang Pasti, Kerajaan PAS Akan Robohkan


Sabtu lalu, A. Samad Said telah secara rasmi disahkan sebagai ahli DAP yang pengumumannya sengaja dibuat di negeri majorit Melayu/Islam Kelantan.

Turut dilaporkan ialah kesanggupan Samad untuk menjadi hamba DAP.

Dalam pada itu, DAP juga telah mengumumkan akan membina sebuah masjid di Kampung Pasir Tumboh, Gua Musang.

Apakah DAP akan dapat merealisasikan cadangan tersebut?

Jika disandarkan pada sirah Rasulullah, baginda pernah dijemput untuk merasmikan sebuah masjid yang dibina oleh puak munafik.

Namun, Alllah s.w.t menurunkan larangan beribadah di masjid yang dikenali sebagai Masjid Dhirar tersebut, melalui firmannya yang bermaksud;
Dan (di antara orang-orang munafik juga ialah) orang-orang yang membina masjid dengan tujuan membahayakan (keselamatan orang-orang Islam), dan (menguatkan) keingkaran (mereka sendiri) serta memecah-belahkan perpaduan orang-orang yang beriman, dan juga untuk (dijadikan tempat) intipan bagi orang yang telah memerangi Allah dan RasulNya sebelum itu. Dan (apabila tujuan mereka yang buruk itu ketara), mereka akan bersumpah dengan berkata:" Tidaklah yang kami kehendaki (dengan mendirikan masjid ini) melainkan untuk kebaikan semata-mata ". Padahal Allah menyaksikan, bahawa sesungguhnya mereka adalah berdusta. (At-Taubah 107)
Jangan engkau sembahyang di masjid itu selama-lamanya, kerana sesungguhnya masjid (Qubaa' yang engkau bina wahai Muhammad), yang telah didirikan di atas dasar taqwa dari mula (wujudnya), sudah sepatutnya engkau sembahyang padanya. Di dalam masjid itu ada orang-orang lelaki yang suka (mengambil berat) membersihkan (mensucikan) dirinya; dan Allah Mengasihi orang-orang yang membersihkan diri mereka (zahir dan batin). (At-Taubah 108)
Maka adakah orang yang membangunkan masjid yang didirikannya di atas dasar taqwa kepada Allah dan (untuk mencari) keredaan Allah itu lebih baik, ataukah orang yang membangunkan masjid yang didirikannya di tepi jurang yang (hampir) runtuh, lalu runtuhlah ia dengan yang membangunkannya ke dalam api neraka? Dan (ingatlah) Allah tidak akan memberi hidayah petunjuk kepada orang-orang yang zalim.(At-Taubah 109)
(Keruntuhan masjid) yang dibina oleh mereka yang munafik itu sentiasa menjadi penyakit syak dan keluh-kesah (lebih daripada yang sedia ada) dalam hati mereka, (dan tidak akan habis) kecuali (apabila) hati mereka hancur-luluh (dalam tanah). Dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana. (At-Taubah 110)
Mengambil kira perpecahan dalam PAS pasca Muktamar 2015, tentunya pimpinan MB Dato' Ahmad Yaakob akan menyemak ciri-ciri Masjid Dhirar yang antara lain adalah bakal memudharatkan ummah, mendedahkan kekufuran dikalangan kaum muslimin, disamping memecahbelahkan perpaduan di kalangan umat Islam di Kelantan.

Justeru, pasti Kerajaan PAS Kelantan akan menentang cadangan DAP tersebut.

5 comments:

Anonymous said...

Sek kito jange ppecoh.... PPecoh gak utong ko set tok pek dok basoh berok

Anonymous said...

Klu jadi buat masjid tu, panggil si samad said si jnggut putih tu jd imam. dia sanggup?

Anonymous said...

Nak berkarya dah tak laku. Terpaksalah makan gaji dengan DAP.

Anonymous said...

Duit dari aktiviti haram spt judi, arak dan khinzir diguna untuk bina masjid adakah diterima beribadah di dalamnya?

Anonymous said...

Orang nak buat hudud dia tak bagi. Tapi sibuk nak buat masjid.