Monday, December 1, 2014

Calon Untuk Saingi Azmin Ali Sebagai MB Selangor Diperkenal Dan Dapat Tepukan Gemuruh Di Konvensyen DAP Selangor


Berkurangnya suara PAS dalam Kerajaan PR Selangor yang membawa kepada pengurangan bilangan jawatan Exco Kerajaan Negeri Selangor (dari 4 kepada 3) bukan dilakukan oleh orang luar, sebaliknya ia dilakukan orang dalaman PAS sendiri.

Sempena Konvensyen DAP Selangor yang berlangsung semalam, hero DAP yang sebenarnya seorang Adun PAS, Saari Sungib telah diraikan dan diberikan tepukan gemuruh, bila ditampilkan dihadapan para perwakilan DAP seluruh Selangor.

Saari disamping seorang lagi Adun PAS, Hasnul Baharuddin adalah 2 Adun PAS yang telah mencetuskan kontroversi, apabila bertindak sendirian yang berlawanan dengan arahan parti ketika berlakunya krisis perlantikan MB Selangor tempoh hari.

Tindakan Saari dan Hasnul itu, akhirnya memberi ruang kepada DAP untuk menuntut 4 jawatan kerajaan negeri dan telah dipersetujui peringkat awalnya oleh PKR seperti yang didedahkan SINI.

Saari juga telah memberi amaran awal kepada MB Selangor Azmin Ali dalam sidang DUN untuk memberi ruang kepada DAP membuat tuntutan demi tuntutan.


Dalam kedudukan DAP yang mempunyai 15 Adun dan dengan gula-gula yang disuap kepada Saari serta Hasnul, bukan sahaja membawa implikasi terhadap kedudukan PAS dalam Kerajaan PR Selangor, malahan memberi tekanan kepada Azmin.

Jika keseronokan Saari bersama DAP berterusan, tidak mustahil beliau akan ditawarkan jawatan MB Selangor untuk menggantikan Azmin.

DAP telah melakukan dalam pemilihan Timbalan Speaker DUN, jadi tidak mustahil jika menguji Azmin melalui undi tidak percaya di sidang DUN apabila tiba masanya kelak.

2 comments:

Anonymous said...

dont worry..azmin tak bodo..

Anonymous said...

Eloklah tu dua YB Melayu jenis haram jadah puih! Anak syaitan!