Wednesday, October 29, 2014

"Dalam masjid pun ada syaitan, jangan pulak pikir dalam PAS ini semuanya malaikat," Ujar Bekas S.U Agung PAS

"Dalam masjid pun ada syaitan, jangan pulak pikir dalam PAS ini semuanya malaikat," - Allahyarham Ustaz Hasan Shukri (Bekas Setia Usaha Agung PAS)
PAS kini dalam keadaan yang sukar, apabila Presiden DS Abdul Hadi Awang dan Timbalan Presidenn Mohamad Sabu tidak saling lengkap melengkapi.

Kalau anda menjenguk portal Harakah Daily, anda akan temui ungkapan di bawah yang datangnya dari bekas Naib Presiden PAS Dr Daeng Sanusi Daeng Mariok;


Tambah Daeng Sanusi lagi, "Seorang pemimpin yang menjadi ketua memiliki haknya untuk menyatakan pendirian mewakili jemaah atas kapasitinya sebagai ketua. Ini ada dalam perlembagaan. Jika pemimpin lain ada pandangan atau pendapat yang selain daripada itu, ia tidak boleh menyatakannya secara terbuka, mesti diberi dalam mesyuarat atau secara tertutup. Itulah yang telah dilakukan dalam PAS sejak dulu, dan itulah kaedah yang harus dikekalkan," yang dipetik SINI.

Hakikatnya, gabungan Fadzil - Hadi tindak ada pada gabungan Hadi - Mat Sabu.

Mat Sabu lebih suka suka dengan perkembangan politik kontemporari, malah lebih tertarik dengan penampilan Jokowi, berbanding penampilan Islamik para pemimpin utama PAS.

No comments: