Monday, December 30, 2013

PAS Mansuhkan Tindakan Tatatertib Terhadap Ahli Yang Berjoget Di Khalayak Ramai - Kali Terakhir Tindakan Pada Tahun 1971

Cikgu Hashim Gera pernah menggemparkan dunia politik Malaysia pada tahun 1971, apabila dikenakan tindakan tatatertib oleh PAS.

Hashim yang merupakan ahli parlimen PAS bagi kawasan Parit, Perak dikenakan tindakan tatatertib kerana berjoget dikhalayak ramai, dengan hukuman penggantungan keahlian. Walau bagai mana pun, beliau akhirnya dipecat pada 1972.

Dalam menjawab pertuduhan terhadapnya Hashim menjawab,
"Joget adalah tarian bersih.Bila dia (perempuan joget) datang, saya lari.Bila saya datang, dia (perempuan joget) itu lari. Tidak berlaku sentuhan antara perempuan dan lelaki kerana saya datang dia lari, dia datang saya lari"
Selepas peristiwa tersebut tiada lagi insiden dan tindakan yang serupa diambil terhadap ahli-ahli PAS.

Dengan insiden terbaru yang melibat anggota Unit Amal PAS menari bersama dengan wanita orang asli, rasanya tiada sebarang tindakan yang bakal diambil oleh PAS, memandangkan parti berkenaan telah mengadaptasi budaya berkenaan.


Lagi gambar dan peristiwa klik SINI.

6 comments:

Anonymous said...

Hahahahahaaa.....PAS YG DOLU BUKAN LAH YG SEKARANG !! WALHALALKU...WALHARAMMU !! TAKBIRRRRR !!!

Anonymous said...

Dulu PAS xde konci syorga ... tapi skrg konci syorga PAS ada kat tangan father niki... so... nak joget ke, nak tayang spenda putih ke, nak pakai spenda merah dlm ketapi ke, nak liwat atau nak toron doll pon boleh....

PAS SEKARANG WAL HARAMMU WAL HALALKU...

Anonymous said...

Niki ada unta kanahyo ada lubang jarum. Unta masuk lubang jarum itulah kunci surga pas wow yahooooo adam dan Eva romen romen

Anonymous said...

Anon 5.48 pm

Gua sambung bro ...

PAS YANG DOLU BUKANLAH YANG SEKARANG,
DULU BERTUTUP SEKARANG BOLEH TELANJANG,
KALAU ORANG UMNO SEMUANYA HARAM
TAPI PAS HANYA PAKAI SELUAR DALAM.

Anonymous said...

..stopa ali pun terus bergembira.. taqbir!..

jebat said...


Salam,

Kenapa heran tentang PAS ?

PAS sudah mengamalkan tindakan sepert itu (tidak mengambil tindak kepada ahli ahli yang kurang elok perangai ) sejak lama dulu. Sejak MAT SHABU berkhaluat dengan Normah (isteri orang) dulu.

Kalau ambil tindakan tentu MAT SHABU tak goleh jadi TP.

HUKUM PAS DI UBAHSUAI IKUT NAFSU AHLI YANG BERHORMAT PAS PIS PUSSY.

Itulah hukum PAS yang haPIG eadaan PUSSY yang digemari nya