Tuesday, May 14, 2013

Khalid Ibrahim Dikehendaki Lafaz Akujanji Kerjasama Dengan Najib?


TS Khalid Ibrahim telah menyempurnakan angkat sumpah sebagai MB Selangor di hadapan DYMM Sultan Selangor di Istana Alam Shah, Klang pagi tadi.

Disamping angkat sumpah jawatan, Khalid telah melafazkan akujanji 10 perkara yang antaranya adalah memastikan Islam tidak diganggugugat, mempertahankan institusi raja, memastikan hak orang Melayu terpelihara dan menjaga hak sah kaum lain serta mendahulukan rakyat.

Khalid juga telah berikrar dihadapan Sultan untuk menjaga hubungan baik dengan kerajaan persekutuan, disamping menjalankan arahan Sultan dan menjauhi kelakuan yang menyalahi undang-undang.

Dengan lafaz aku janji dan menurunkan tandatangan keatas dokumen akujanji, bermakna antara perkara yang tidak boleh dilakukan oleh Khalid ialah menyertai perhimpunan haram yang dianjurkan oleh Anwar Ibrahim.

Malah Khalid nampaknya tidak boleh lagi berdolak-dalik melengahkan pembinaan Empangan Langat 2. Malah dalam kenyataan media pertama Khalid selepas dilantik semula sebagai MB Selangor untuk kali kedua, beliau menyatakan akan menghubungi Perdana Menteri DS Najib bagi berbincang menyelesaikan isu air di Selangor.

8 comments:

Anonymous said...

Khalid Ibrahim krooni Anuar Ibrahim ..satu sekolah MCKK..Sekolah untuk bebudak Melayu yang boleh main bontot jambu..sekolah untuk bebudak Melayu belajar minum arak..SiKhalid ni angkat sumpah tapi kekwan sama party tak dating kenapa?..ada yang tak kena..tapi di kata Istana tak jemput..ha ha bantai ajelah orang lain..kenapa tak Utusan
Masa kat PNB dulu SiKhalid ni buat kerja tak tahu cuma kerana Anuar dulu ada kat Kjaan
Aku nak ucap tahniah kpd dua Khalid..Khalid Abu Bakar kerana jadi IGP dan Khalid Nordin kerana jadi MB Johor.
Untuk si Khalid gagap..biar lah kau gagap lagi terok dan cepat potong kaki macam Azizan

Anonymous said...

9:29

masha'allah..apa kau ckp ni...

Anonymous said...

Tak bai arh bro ko doakan khalid Gagap cepat kena potong Kaki mcm Azizan.

Tapi yg paling baik kan kita doakan Khalid Gagap, Azizan, Anwar Peliwat, N.Ajis, Hadi Bawang, Lim Kit Sial, Lim Guan Eng dan semua Puak Pemantat Rambang (PR) Puk_mak dia CEPAT MAMPOS!!!!

Anonymous said...

9:29

masha'allah..apa kau ckp ni...

May 14, 2013 at 10:25 PM
____________________________________

Lan Chiao Lah!!!!

Anonymous said...

9:29 tu org pakatan haram.. ni kite panggil cabang2 'reverse physcho' nk suh org benci bn sbb konon org bn mulut jahat...biasa r tu..

Anonymous said...

Kena buat akujanji membuatkan khalid terpaksa mengikut kata sultan sebelum ni tak de akujanji dia lawan kata sultan, ha ha ha

Anonymous said...

betul...kalau gagap, potong lidah...bukan kaki..

Anonymous said...

Kali ini khalid tak boleh main politik lagi sebab dia dah bersumpah dengan tombak keramat, jadi dia kena tunaikan juga aku janji tersebut. Harap selepas ini semua exco exco kerajaan negeri juga bersumpah dengan memegang tombak. Biar ada yang kena makan sumpah sampai 7 keturunan.
Daulat Tuanku semoga allah lanjutkan usia tuanku.