Monday, March 25, 2013

Senarai Projek-Projek PKR, PAS & DAP Di Selangor

Berikut adalah senarai projek-projek  PKR, PAS dan DAP yang dilaksanakan di kawasan masing-masing. Kawasan yang dipilih ialah kawasan-kawasan DUN Ijok (TS Khalid Ibrahim - PKR), Meru (Dr Rani Osman - PAS) dan Pandamaran (Ronnie Liu - DAP)

1. Projek Membaikpulih Jalan Dato' Sukim, Batu 7, Ijok


2. Projek Membina Tandas Awam di Tanah Perkuburan Hindu, Meru


3. Projek Membina Tandas Surau Al-Mansoriah, Rumah Pangsa Pandamaran


Jika diperbandingkan antara ketiga-tiga projek di kawasan-kawasan PKR, PAS dan DAP di atas, dapatlah disimpulkan bahawa projek di kawasan DAP adalah lebih gah berbanding apa yang dilaksanakan di kawasan-kawasan PKR dan PAS.

Oleh kerana gambar tandas (dalam pembinaan) di atas diambil menggunakan kamera telefon bimbit, maka tidak dapat memperlihatkan imej sebenar tandas tersebut. Untuk makluman, dinding di luar tandas bangunan ditampal dengan ceramics tile keseluruhannya.

Berbeza dengan baikpulih jalan di Ijok, ia hanya sekadar tampal dan di Meru pula cuma dibina 1 unit tandas tetapi diraikan dengan begitu meriah sekali.

Namun begitu, jangan sama sekali terus memuja projek yang dilaksanakan di kawasan yang diwakili oleh DAP di DUN Pandamaran.

Hakikatnya, binaan tandas dalam perkarangan surau berkenaan lebih terserlah kecantikannya berbanding bangunan utama surau dan foto di bawah dipaparkan untu anda membuat penilaian.

No comments: