Tuesday, March 26, 2013

Mama Nurul Izzah Tamak Nak Bertanding Kerusi Parlimen & DUN?


Bulan lepas, seorang rakan dari PKR memberitahu saya bahawa PKR akan meletakkan  calon wanita untuk bertanding di kawasan DUN Pelabuhan Klang. Tambahnya lagi calon tersebut adalah Ahli Majlis Perbandaran Klang (MPK).

Namun, Jumaat lepas seorang jiran sekampung yang lurus bendul menyokong PKR memberitahu bahawa Khalid Ibrahim juga berminat mengintai peluang bertanding di kawasan berkenaan, dengan alasan bahawa peluangnya mempertahan kerusi Ijok adalah sukar.

Jiran sekampung ini seterusnya menzahirkan kemarahannya kepada Wan Azizah kerana terlalu tamak bila ingin bertanding kerusi parlimen Kuala Langat dan kerusi DUN Pelabuhan Klang.

Malas bagi saya untuk menyanggah jiran yang lurus bendul ini, kerana hakikatnya Wan Azizah tidak layak untuk bertanding kerusi parlimen kerana beliau telah meletakkan jawatan sebagai ahli parlimen selepas PRU12.

Bagi saya, cerita yang disampaikan oleh jiran ini ada kebenarannya kerana selama ini saya sering umpamakan dirinya bagai burung nuri yang hanya pandai mengajukkan perkataan manusia. Maksudnya, mana mungkin beliau mereka-reka cerita, kalau ia tidak dari didengar dari kalangan bos-bosnya dalam PKR.

Rupa-rupanya, apa yang diceritakan oleh Si 'lurus bendul' ini adalah kisah perang proksi dalam PKR. Calon sebenar yang diperkatakan akan bertanding 2 kerusi serentak ialah Setpol MB Selangor Faekah Husin.

Baca kisah sebenar di SINI.

No comments: