Saturday, December 1, 2012

Pemandu Lori Cina Nak Parang Tuan Rumah Majlis Perkahwinan


Malam semalam sebuah lori kecil yang dipandu oleh seorang pemuda Cina dan seorang pembantunya cuba untuk lalu di bawah khemah ini, yang dipasang untuk majlis perkahwinan (yang bakal berlansung esok) di sebuah kawasan perumahan di Pelabuhan Klang.

Anak lelaki tuan rumah telah menasihati secara baik pemandu lori tersubut supaya jangan melalui dibawah khemah kerana khuatir akan tersangkut pada kain-kain bidai khemah yang telah siap dipasang. Nasihat dari anak lelaki tuan rumah tersebut tidak diendahkan oleh pemandu lori tersebut, sebaliknya telah dihambur dengan kata-kata kesat.

Anak lelaki yang berumur 30an itu masih bersabar, walau pun kata-kata kesat dan penghinaan termasuk perkataan "Melayu takda guna" dihamburkan kepadanya, dengan niat supaya pemandu lori berkenaan cepat beredar.

Pemandu lori kemudiannya beredar kearah lorinya, tetapi datang semula dengan sebilah parang dan cuba menyerang anak lelaki tuan rumah. Pembantunya cuba menghalang, namun ia tidak dipedulikan, sebaliknya terus menuju ke arah anak lelaki tuan rumah.

Demi mempertahankan dirinya, anak lelaki tuan rumah telah melepaskan penumbuk dan akhirnya pemandu lori berkenaan terbaring di bawah khemah. Jiran-jiran dan orang lalu di situ, telah keluar dan memanggil polis ke tempat kejadian.

Apabila polis tiba, pemandu lori tidak mengaku yang parang itu adalah miliknya tetapi mendakwa parang tersebut adalah milik tuan rumah. Polis akhirnya berjaya mengarahkan pemandu lori berkenaan beredar.

Mungkin kes ini adalah terpencil, tetapi bayangkan kalau tuan rumah dan jiran-jirannya melayan sikap kurang ajar tersebut dan bertindak 'mengerjakan' pemandu lori Cina berkenaan, sudah tentu puak-puak DAP akan memperbesarkan kononnya lelaki Melayu memukul seorang pemandu lori Cina yang tidak bersalah.

Kadang-kadang benda kecil seperti ini yang boleh jadi besar.

8 comments:

Anonymous said...

Tak sampai satu penggal DAP berkuasa di Selangor pun mereka dah NAIK TOKCHANG..bayangkan kalau satu Negara ini dibawah cengkaman mereka...Waliyazubillahminzalik.

Masa tu baru orang Melayu tahu Langit tinggi rendah...

Anonymous said...

Dah macam ni pun masih ramai melayu yg tak sedar. Tu belum lagi bila berurusan dgn mereka sebelah mata pun bangsa ni tak pandang.

Anonymous said...

This chinese man is a complete bastadrs with low class civic mind, but that does represent the enetire chines comminity. But, what is worrying is the DAP policy as well as the demand by Dong Jiong will create thousands of chonese bastards in the near future if notbeen addressed as soon as possible.

Anonymous said...

ILOP LI EPI...ILOP LI EPI...MALAYU BOLO...MALAYU SAKAI...ILOP LI EPI...MALAYU PIGI MAMPOS...LI EPI SULAH MAU PLENTAH...ILPO LI EPI...

Anonymous said...

Cuba mai tengok di penang, tengah2 jalan utama depa buat kemah besar untuk opera cina yang menyusahkan semua orang, ada melayu marah? Siap menyanyi dan melalak sampai 2 pagi.

Anonymous said...

ada melayu bodo penyokong pas pernah kata, negara ni bukan melayu punya pun. habis, mana mai melayu, mana mai china?

Anonymous said...

Sial Lu cina..keris lama atuk aku dah lama x mkn darah cina ni..

Anonymous said...

cina kuat ??? kung foo ??cina kuat -tipu ,,,,kong fooo - sayur bagi persilat melayu - kami tunggu