Wednesday, September 26, 2012

Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor Tersepuk Bila Menyedari Telah Dipedaya Oleh PKR


Di sidang Dewan Rakyat Jun lalu, Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor yang juga MP PAS Shah Alam Khalid Samad dengan bangganya menyatakan Kerajaan Selangor pimpinan Khalid Ibrahim telah berjaya menjimatkan lebih RM100 juta setahun dari pengambilalihan pengurusan sampah yang sebelum ini diuruskan oleh Alam Flora.


Namun begitu. Khalid Samad tidak menyedari yang kutipan sampah kini adalah 2 kali seminggu berbandingan 3 kali seminggu ketika dibawah kendalian Alam Flora. Malahan, terdengar rungutan bahawa di  beberapa kawasan, kutipan hanya sekali seminggu.

MP PAS Shah Alam itu, turut mengumumkan pembelian lori kompakter oleh kerajaan Selangor (melalui GLC Selangor).

Apabila kekerapan kutipan menurun menjadi 1 - 2 kali seminggu, apakah bermakna lori sebahagian 50 lori kompakter berkenaan telah rosak gara-gara tidak menepati spesifikasi dan kualiti rendah?

Hakikatnya juga, tanpa Khalid Samad sedari, PKR telah mengambil kesempatan dari pembelian tersebut, dengan menumpang sekali pembelian 1 unit coach mewah untuk kegunaan Anwar Ibrahim.

Bagi PAS, kekallah mereka menghirup kuah, sementara segala isi dan daging dibedal dan dikebas oleh PKR.

Baca pendedahannya di SINI.

2 comments:

Anonymous said...

LAWYER FIRM THAT WAS A CHEAT TO BE WATCH OUT - URGED BY SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE COMMITTEES
http://malaysian-properties-iec.blogspot.com/2014/04/lawyer-firm-that-was-cheat-to-be-watch.html

LAWYER FIRM THAT WAS A CHEAT TO BE WATCH OUT - URGED BY SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE COMMITTEES

To all Malaysians respected,

respectfully here, we wish to inform that YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) and YIP JIUN HANN job as a lawyer who runs at: NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR ROAD 53, DESA JAYA, KEPONG 52100 KUALA LUMPUR

We are all Malaysians to take notice and far from people mentioned above because do not hit plot

They are very nasty and black hearts (cruel), able to cheat women money, destroy families and himself consuming of Temple money, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, and pretend to report police lost receipts ......... please note

Thank you,
SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

Anonymous said...

Sila kongsi dan majukan kepada semua rakan-rakan

Kami ingin memaklumkan kepada semua tentang YIP KUM FOOK, presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK tidak pernah memalukan orang ramai tentang beliau selalu berbohong, menipu, menghina ajaran Buddha, dll.

Baru-baru ini ramai yang memperkatakan tentang perwatakannya, sebelum ini dia seorang pemandu lori yang menghantar perabot ke mana-mana, kemudian dia belajar kursus undang-undang di beberapa universiti tetapi kita tidak tahu dia belajar kursus atau tidak kerana dia tidak tahu undang-undang, dia menipu orang. dimana - mana. dan bagaimana peguam boleh menipu orang tanpa rasa takut pada undang-undang

Harap semua orang harus mengambil berat tentang nama ini YIP KUM FOOK (PEGUAM ATAU MCA GOMBAK PENGERUSI DAN PRESIDEN KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI), juga perlu dikongsi dan dimajukan kepada semua. Jika tersilap langkah, anda akan kehilangan segala-galanya, lelaki atau YIP KUM FOOK ini sangat bahaya dan anaknya (YIP JIUN HANN) juga yang paling bahaya.

Oleh KOK MENG, KEPONG
Sharing by NG SWEE HUAT, KEPONG