Friday, August 10, 2012

Anwar Ibrahim Tersandar & Riak Wajah Berubah Bila Husam Musa Rampas Mikrofon


Di atas adalah reaksi Anwar Ibrahim dalam sidang media Pakatan Rakyat yang berlangsung semalam. Beliau jelas kelihatan tersandar dan riak wajahnya jelas berubah.

Mulanya Anwar mengumumkan yang 'Sebangsa, Senegara, Sejiwa' diterima sebagai tema Hari Kebangsaan bagi negeri-negeri di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat.

Namun, Husam telah mencelah dan memberitahu sidang media bahawa Kelantan tetap kekal menggunakan tema yang telah diumumkan, "Kelantan Menerajui Perubahan" disamping tema yang diputuskan oleh Pakatan Rakyat.

Tonton reaksi Anwar bila Husam merampas mikrofon pada minit 1.37 yang menjelaskan perbedaan pendapat antara mereka.

8 comments:

Anonymous said...

Tema PAS kelantan mende??????Kelantan menerajui perubahan..lawak ka apa??keh..keh..keh..

rakab said...

Husam kata tema Pakatan Rakyat 'senegara, sebangsa, sejiwa' adalah tema kebangsaan tetapi di Kelantan ada tema diperingkat negeri iaitu Kelantan peneraju perubahan.

Kata Husam lagi, itu adalah hak masing-masing di negeri-negeri.

oooooohh...kalau masing-masing ada hak diperingkat negeri untuk buat tema yang berasingan,..itu bukanlah 'sejiwa' namanyaaaa..

Temberang jer lebih !! ..patut ler Anwar tersandar.

rakab said...

18 emntssiKelantan peneraju Perubahan??...hmmm, ini bukan tema peringkat negeri tapi bunyinya macam Pas nak tunjuk bahawa dia lebih pandai dari kerajaan Pakatan di negeri lain.

Secara tersiratnya Pas nak bagitau kepada Dap dan PKR, jika dapat tawan Putrajaya maka pemimpin peneraju kerajaan pusat mestilah dari Pas !!

Lagi sekali Anwar tersandar !

rakab said...

Agak-agaknya Anwar dan Husam 'sebangsa' dengan Kit Siang ke?

Kit Siang tu makan khinzir,..

Tema puak Pakatan ni pun nampak cam celaru ngan bebal jer..

Anonymous said...

Betulah tu Kelantan Peneraju Perubahan, kan ke lepas p.raya nanti BN akan rampas Kelantan sebab rakyatnya sudah tekad berubah,tak mahu air kotor lagi.

Anonymous said...

lyraiJika tidak silap berdasarkan beberapa fatwa oelh Mufti bahawa mengundi DAP adalah HARAm , maka tema kemederdekan mereka boleh ditambah sedikit menjadi SE BANGSA SE NEGARA SE JIWA dan SE NERAKA...

Malah apakah benar mereka -mereka ini Sejiwa sedangkan Kerajaan Pusat sendiri mempunyai banyak masaalah dengan permintaan kaum China Do Zong yang mahukan bahasa mandarin diajar di sekolah mereka secara meluas. Jadi dimana logik dan letak nya pemikiran kaum China .. Sebangsa ? Senegara ? dan Sejiwa ?

Fikir-fikirkan lah wahai kaum Melayu beragama Islam

Abe Long said...

http://eyeshield21-along.blogspot.com/2012/08/malaysia-sejahtera-tanpa-pakatan-rakyat.html

Anonymous said...

tuu dia tema peringkat negara,peringkat negeri,peringkat daerah,peringkat kampong at last mangkok tingkat.....jadi2 le hoi banyak isu lain yg rakyat sedang lalui dari tema yg merapu2ni,sudah2 le bang nuar mentang2 le pembangkang semua hang nak bangkang sampai kiamatpun tak selesai masalah....kalau a.r.tompel hidup lagi mau dia gelak sakan....