Saturday, July 14, 2012

Isu Penurunan Cukai Pintu Flat Kos Rendah - "Nanti semua orang cari saya," Dalih Khalid Ibrahim


Dalam riuh sekampung, kononnya Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor menurunkan kadar cukai pintu flat kos rendah sebanyak 25%, namun hakikatnya tidak semua pemilik unit berkenaan layak menerimanya.

Khalid Ibrahim secara terang-terang menyatakan bahawa insentif berkenaan bukan untuk semua orang tetapi terhad kepada pemilik unit yang berpendapatan kurang RM1,500 sebulan.

Sebelum ini, kerajaan negeri mengumumkan yang insentif berkenaan kepada pemilik-pemilik unit yang mendiami unit masing-masing. Akan tetapi, rupanya ada lagi syarat tambahan bahawa ia adalah terhad kepada mereka yang berpendapatan bulanan kurang RM1,500.

Ternyata bahawa kerajaan negeri Selangor lebih auta dalam setiap pengumumannya.

2 comments:

Anonymous said...

Ianya sama seperti pengumuman/janji sebelum pilihanraya 2008 dimana salah satu janji:
Memberikan sumbangan RM1,000.00 kpd setiap anak Selangor yg layak masuk ke IPTA.. hakikatnya bila saya kemukakan permohonan (anak saya diterima ke UiTM) saya dikatakan TIDAK layak kerana pendapatan saya melebihi dari kelayakan minima..
Masa buat janji tidak pulak nyatakan syarat...

Anonymous said...

begitulah nasib rakyat malaysia yang miskin tidak kaya pun bukan.