Sunday, June 10, 2012

Sumpah Laknat Anwar Di Masjid Raja Muda Musa Semenyih


Menurut maklumat yang tersebar di  FB, semalam Anwar telah memberikan tazkirah di Masjid Raja Muda Musa, Semenyih.

Anwar tidak melakukan sumpah laknat di masjid berkenaan, sebaliknya beliau telah disumpah laknat oleh masyarakat setempat.


MAIS harus memandang serius perkara ini.

Perlu diingat bahawa perkara ini berlaku, hanya dalam tempoh seminggu pengurusan baru masjid-masjid seluruh Selangor memulakan tugasan (berkuatkuasa 1 Jun 2012) untuk sesi 2012-2015.

Hakikatnya, kebanyakan jawatan-jawatan utama masjid (Nazir dan Imam) adalah tidak mengikut pencalonan yang dibuat oleh anak-anak kariah melalui Mesyuarat Agong Khas Pencalonan Pegurusan dan Pegawai Masjid masing-masing.

Klik SINI untuk contoh perlantikan yang tidak mengikut pencalonan kariah dan SINI untuk mengetahui taktik Pakatan Rakyat dalam merampas masjid-masjid seluruh Selangor.

2 comments:

Unknown said...

MEMANG DAH AKHIR ZAMAN. PELIWAT DAN PENZINA DIANGKAT DARJATNYA BOLEH MEMIMPIN. MASJID SEMAKIN TERCEMAR. MASJID BUKAN LAGI TEMPAT MENYATUPADUKAN UMMAH SEBALIKNYA MENJADI TEMPAT MEROSAKKAN PEMIKIRAN UMMAH DAN MEMECAHBELAH. NA'UZUBILLAHUMINZALIK.....

Anonymous said...

orang UMNO atau orang kerajaan tak dapat gunakan masjid secara bebas sebab terikat dengan sekatan dan undang2/peraturan ciptaan kita sendiri , palingf ada pun hanyalah teks khutbah yang telah ditapis dan ditapis ...disaring dan di'filter 'kan agar jangan terlalu pada kerajaan ..

pembagkang pula seolah diatas undang2 , mereka bebas buat apa saja dimana saja , adil kah ??

segala macam dalil mereka gunakan utk menghalalkan perbuatan mereka yg salah , sebaliknya jika orang kerajaan yg buat , sejuta dalil karut mereka mengharamkan sedangkan pada perbuatan yg sama !

apa istimewanya pembangkang sehingga kerajaan tdk boleh mengambil sebarang tindakan ??