Sunday, April 15, 2012

Najib Kena Terima Hakikat - Telahan 'Malaysian Spring' Oleh Anwar Semakin Jadi Kenyataan


Selepas 6 bulan jangkaan Anwar Ibrahim berhubung kebangkitan 'Malaysian Spring' telah menunjukkan asas-asas kebenarannya.

Semalam telah berlangsung perhimpunan serentak di 3 bandaraya utama di Malaysia, iaitu di Kuala Lumpur, Ipoh dan Shah Alam.

Menariknya, ketiga-tiga wilayah/negeri tersebut dikuasai oleh kerusi majoriti Pakatan Rakyat dalam PRU12 dan ketiga-tiga perhimpunan adalah menjadikan anak-anak muda sebagai sasaran.

Di Kuala Lumpur, Pakatan Rakyat melalu proksi mereka (kumpulan kecil) pelajar-pelajar universiti telah menganjurkan perhimpunan di Dataran Merdeka. Dilaporkan, tidak ramai yang menyertai perhimpunan tersebut (lihat gambar atas) dan kelibat pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat dilihat dalam perhimpunan tersebut.

Sebaliknya, di Ipoh perhimpunan pro Barisan Nasional khusus untuk anak-anak muda telah mendapat sambutan yang lebih hebat. (Saksikan gambar-gambar di bawah)





Manakala di Shah Alam sambutan adalah lebih hebat, dengan kehadiran PM.

Malah yang lebih penting dari itu ialah 'tertawan'nya Dataran Reformasi (pernah menjadi tapak perhimpunan era reformasi), malah anak-anak muda Selangor dengan beraninya menukar namanya menjadi Dataran Transformasi.





Dari respons di Kuala Lumpur, Ipoh dan Shah Alam itu, Najib harus menerima hakikat. Petunjuknya ialah kawasan-kawasan kerusi Pakatan Rakyat tersebut bakal diterbalikkan ekoran kebangkitan 'Malaysian Spring'.

Kepada Anwar, sesungguhnya telahan anda adalah betul!

Siapa yang pucat lesi, Najib atau Anwar?

(Gambar di Ipoh dipetik dari blog Kulaan Niring dan di Shah Alam dari blog Darul Ehsan Today).

No comments: