Saturday, February 11, 2012

Geng Adam Adli Sengaja Nak Cari Pasal Di Kampung Arwah Zakariah Mat Derus

Mamat (gambar di atas) adalah anak mantan YDP Klang, Ismath Habib Mohamad. Oleh kerana bapanya telah ditolak tanpa sebarang jawatan dalam PAS Kawasan Klang, maka tidak hairanlah dia beria-ia benar nak menonjolkan diri di Klang.

Blog mamat ni namanya "Revolusi Habib". Mungkin dia ingat, inilah caranya nak naikkan semula nama bapanya dalam PAS. (Klik SINI untuk membaca siri kekalahan bapanya dalam PAS).


Melalui blognya, mamat ni ada warwarkan untuk serang kubu kuat UMNO Klang, iaitu Kampung Idaman. Tujuannya adalah semata-mata untuk tunjukkan kepada YDP PAS Klang Ismail Arshad yang grupnya lebih berani dari Ismail Arshad yang bacul tu.

Tapi sebenarnya Ismail bukan bacul, tapi dia faham. Kubu kuat UMNO buat apa nak serang dan cari pasal. Agama ini untuk apa, harmoni atau kekacauan?


Satu lagi mamat ni dah mula buat provokasi, kononnya dia dah kena ugut. Satu lagi, dia buat statement kurang ajar pada arwah Dato' Zakariah, kononnya arwah tipu duit rakyat.

Inilah satu keburukan anak mantan YDP PAS ini. Dia tak tahu kisah sebenarnya, main lepas cakap saja.


Gambar atas adalah banglo peninggalan arwah Dato' Zakariah. Untuk pengetahuan semua geng mamat yang bernama Khalid Ismath, dalam rumah itulah budak-budak sekolah agama (terletak bersebelahan banglo) belajar solat. Korang tak tahu, jangan main bedal aja.

Itu belum lagi bab repair tandas sekolah, ganti bumbung dan cat semula bangunan sekolah.

Bapa kau yang bernama Ismath Habib ada buat macam tu?

Aku rasa, malam ni kalau budak-budak failed tu datang, alamat akan teruk dikerjakan.

Dari entri kat blognya sendiri pun dah tunjuk yang mereka sengaja nak buat hal dekat kampung orang.

2 comments:

Anonymous said...

Sampai bila nak D biarkan budak2 peruusak dan perusoh nie berleluasa...kalau dah POLIS memandang ringan sikap mereka nie aku kira wajar dan dah sampai masanya masyarakat tempatan dan Malaysia am nya berbuat sesuatu...belasah je budak2 nie biar serik..

Kalu tak akan terganggulah ketenteraman sentiasa..Mahu tunggu sampai bila...sehingga bebudak nie kurang ajar ke.(dah memang kurang ajar pun )

Anonymous said...

mereka2 nie adalah haiwan berwajah manusia tak sedar diri yang mereka diberi kebebasan hidup dibumi Malaysia, sengaja nak tunjuk yang mereka lebih berani daripada orang2 kampung dan mencabar penduduk yang tak pernah menggangu kehidupan orang lain. Inilah kalau terlalu dibiarkan oleh pihak berkuasa...pihak berkuasa pula saperti harimau tanpa mata dan taring..langsung takada rasa takut pada mereka.