Thursday, December 2, 2010

Dr Hasan Ali Bakal Kehilangan Portfolio (?)

Apabila TG Nik Aziz dah malu jadi Melayu dan DS Wan Azizah Wan Ismail dah buat keputusan nak bakul sampahkan “Ketuanan Melayu” bermakna Dr Hasan Ali bakal kehilangan satu dari empat portfolio yang dipegangnya. Sekarang ini, beliau ada Pengerusi Jawatankuasa Agama Islam, Adat Istiadat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam.

Dr Hasan Ali patut sedar bahawa apabila Mursyidul Am yang bercakap, ianya bakal menjadi dasar dan Presiden PAS sendiri akan berasa kecut untuk memperbetulkan. Begitu juga dengan kata-kata DS Wan Azizah kerana ia dilafazkan semasa ucapan dasar Presiden PKR di Kongres PKR 2010.

Tambahan pula, pentadbiran Selangor diketuai oleh PKR. Disamping itu, Pengerusi PKR Selangor (Azmin Ali) merupakan Timbalan Presiden yang bergandingan dengan DS Wan Azizah. Bila-bila masa, baik MB mahupun Pengerusi PKR Negeri merangkap Timbalan Presiden dan Presiden PKR boleh write-off portfolio Adat Istiadat Melayu.

Sementara itu, TG Nik Aziz pun boleh buang perkataan “Adat Istiadat Melayu” dalam Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan.

Kepada TG Nik Aziz dan DS Wan Azizah, cepat-cepatlah berbuat demikian! Ada berani?

No comments: