Sunday, April 22, 2012

Perangai Wanita Cuba Ganggu Majlis PM Di SRJK (C) Sg Long Akan Dibawa Kepengetahuan YDPA?


Kenalkah anda kepada Lee Kee Hiong?

Beliau ialah Ahli Majlis MPKj yang pernah cuba mencetuskan provokasi di SRJK (C) Sg Long, Hulu Langat ketika lawatan PM Februari lalu. Sebagai penafian dianggap pencetus provokasi, beliau berdalih mengatakan kehadiran beliau di majlis yang disertai oleh PM itu hanya sekadar untuk makan.

Ahli Majlis Kajang Lee Kee Hiong juga adalah saksi dalam kes Teoh Beng Hock dan ketika disoal di bawah sumpah pada Suruhanjaya Diraja (RCI), mengakui yang beliau terlibat dengan dua buah syarikat iaitu WSK Services dan Hong Chae Enterprise. Disamping itu, Lee Kee Hiong juga merupakan bekas pembantu kepada Exco Ean Yong Hian.

Namun begitu, beliau memberikan kenyataan berbeza ketika disoal oleh pihak wartawan dan kenyataan beliau dikeluarkan oleh portal Free Malaysia Today. Beberapa ahli DAP tidak berpuas hati kerana tiada tindakan dikenakan ke atas beliau.Laporan awal menyatakan bahawa WSK Services memasukkan sejumlah wang ke dalam akuan DAP cawangan Serdang Aman.


Kenyataan Lee yang berbeza antara dengan RCI dan dengan portal berkenaan telah menarik perhatian pihak tertentu, yang mungkin akan memanjangkan isu ini ke pengetahuan YDPA.

Peranan Lee juga pernah didedahkan oleh blog The Unspinners, baca SINI.

1 comment:

Anonymous said...

DATUK YIP KUM FOOK banyak melakukan kejahatan kepada orang di kawasan Kepong, lelaki (Datuk Yip) ini mengganggu ramai isteri orang, membakar Kuil Hindu di Taman Daya, mengeluarkan sami Buddha dari Kuil di Taman Desa Jaya, Kepong, dan menipu wang.

ENCIK SIMON LOW KOK MENG (Taman Daya) adalah pembantu (CID) Datuk Yip atau abang iparnya, berapa ramai yang memboikot mereka, Banyak sangat masalah di kawasan Kepong, kerana Datuk Yip Pengerusi MCA di Taman Daya, Kepong. . , dia dibayar wang kepada polis dan DBKL untuk mengganggu orang ramai, dan sebagainya

YIP KUM POH No: 19B, Jalan Sg 1/9, Taman Industri Bolton, 68100 Batu Caves, Selangor Malaysia (pejabat peguam) YIP KUM POH bukan peguam tetapi boleh membuka pejabat peguam, dia adalah adik lelaki Datuk Yip Kum Fook….”MALAYSIA BOLEH”

Kami tidak senang ketika itu kerana kami berada di bawah kawalan MCA di tempat kami, dan juga Datuk Yip telah digunakan oleh Gangster di kawasan Kepong dan Gombak, kami tidak berharap kepada MCA lagi dan kami adalah kumpulan yang meletak jawatan dari MCA

Kami telah mendengar, bahawa AGONG MALAYSIA (Sultan Johor, Sultan Ibrahim) telah mengambil kembali (Tarik) GELARAN DATUK (Datuk's title), dan kami akan menulis kepada Agong tentang perkara ini

DATUK YIP KUM FOOK (Lawyer) tidak fikir orang bodoh dan anda boleh menghina Buddha dan Hindu tetapi tentang Islam, anda dihina jika anda tidak mempunyai tempat tinggal.

Oleh Ah Keong, Kepong, Kuala Lumpur