Saturday, July 23, 2011

Ini Dia Wajah Pegawai Kerajaan Yang Diperkudakan DAP!

Aku minum di meja sebelah orang dalam gambar ini di sebuah gerai. Pada masa tu dia pakai ketayap, jadi aku ingat dia pemimpin PAS.

Dalam perbualannya dengan beberapa orang lain, dia kata Speaker DUN Selangor hari ini (Dato' Teng Chang Khim) lebih baik berbanding dengan Speaker dulu (Tan Sri Onn Ismail). Speaker sekarang lebih terbuka dan banyak bagi ruang kepada ADUN untuk berucap.

Tapi, pelik juga aku kerana Teng Chang Khim sudah banyak kali bagi red card pada ADUN-ADUN BN.

Tambahnya lagi, ADUN BN bila berbahas tiada fakta walau pun ucapannya bagus.

Akhir sekali, dia kata kalau bezanya UMNO dengan PAS ialah PAS bawa Islam.

Aku pun pelik juga bila dia cakap macam tu. Sebab Konsert MTV World Stage Live di I-City akan tetap diteruskan esok, walau pun Khalid Samad dan Nasaruddin Tantawi membantah (pura-pura kot?).

Rupa-rupanya, kawan aku beritahu orang dalam gambar tersebut bukan sembarangan orang. Dia ialah Hj Samsudin Mon, Ketua Penolong Pegawai (Pembangunan Masyarakat) Daerah Klang. Untuk pengesahan [klik SINI]. Pegawai PTD kot?

4 comments:

wb16250 said...

tak pelik pon...dah memang realiti sekarang..ramai pegawai2 kerajaan yg hanya menyamar menyokong tapi hakikatnya..menghentam kerajaan bila bersamapuak2 mereka..itu la sebabnya byk rahsia kerajaan yg pihak pembangkang senang2 jer dapat...itu kerja makhluk2 macam ini la...

Anonymous said...

Tahniah, harap dapat siarkan gambar kakitangan kerajaan yang jadi barua pembangkang lebih ramai lagi.

Anonymous said...

aku kat perak.keja jabatan kerajaan. anak buah aku,rakan sekerja aku selalu cerita nak naik pangkat,nak naik gaji. tapi tengok facebook depa dok hentam kerajaan. harap bos aku buka mata kat orang2 macam ni.tahun lepas dapat anugerah cemerlang,tahun ni dah tunjuk belang.bos rekomen sakan bagi apc tu. kesian bos aku.kesian jabatan aku yang ada staff macam ni

Dot said...

anugerah cemerlang utk penentang tegar! kalau orang2 pas mesti kata ka orang2 umno yg menentang pas sebagai "bakal menghuni neraka" sbb tak sehaluan dgn mrk!!

sebaliknya kita doakan mrk biar sedar diri bhw tangan yg memberi lebih mulia dari tangan yg menerima!! nama sja pegawai kerajaan persekutuan to gunting dlm lipatan..harap2 anak cucu keturunan mrk tidak mengikut acuan yg buruk tu!!