Thursday, February 10, 2011

MSO Perli Atau Puji Nepotisme Dikalangan Anggota Pakatan?

"Mohd Amar Nik Abdullah mewarisi kerusi (Panchor) itu dari ayahnya Nik Abdullah Arshad. Dr Mohd Fadzli Hassan, mengambil kerusi itu dari ayahnya Hassan Mohammad di Kemuning. Begitu juga dengan Abdul Fatah Haron mengambil kerusi Bukit Tuku (Lemal) itu dari ayahanya, Haron Sulong. Manakala Nasaruddin Daud pula mewarisi kerjaya politik dari ayahnya Tok Guru Haji Daud Yusuf yang menang dua penggal di Tumpat Barat (Pengkalan Kubur).

Saya percaya dan yakin selepas ini, Abdul Halim Abdul Rahman, Wan Rahim Abdullah atau Omar Mohammad atau Abdul Fatah Haron akan meletak anak masing-masing untuk meneruskan tugas dan mengambil tanggungjawab jihad? Kalau yang mana tidak ada anak besar berminat dalam politik akan diambil sepupu atau anak saudara masing-masing."
SUMBER : MSO
Kalau tak didedahkan oleh Mohd Sayuti Omar (MSO), memang tak tahu pun kerusi DUN milik PAS rupanya diwarisi turun temurun. Dan tak tahulah pula, ianya disebabkan adat Melayu atau Islam. Kalau nak dikatakan adat Melayu, pastinya PAS takkan ikut kerana PAS allergic. Yang pasti, ia mungkin syariat Islam ala-PAS.

Kalau begitulah keadaannya, samada PAS, PKR mahupun DAP jangan bicara pasal nepostisme kerana semua anda telah terima!

1 comment:

pas for all said...

walau apa pun...kami tetap pilih PAS....puak2 umno ni terlalu cepat melatah... jgn cepat melatah...nanti lagi cepat tergadah.....dan terkalah....

PAS terus maju ke hadapan..bersama prinsip ISLAM..