Monday, September 1, 2014

Dalam Alpa Hadi Awang Dilawan Muslimat PAS Dek Kerana Mabuk Terminum Air Botol Mengandungi Ketum


Ketika merasmikan Nadwah Permekasaan Duat (NEKAD) anjuran Lajnah Dakwah PAS Pusat pagi tadi, Presiden PAS mengingat bahawa bahawa PAS adalah tidak sama dengan PKR dan DAP. Malah, beliau dengan yakin dan tegas mengatakan,
“Kita dalam jamaah kita yang benar, yang betul, tegak Islam yang sempurna. Jangan anggap serupa, ini tak betul, tak sama,” (dipetik dari The Malaysian Times)
Lain pula yang dilakukan oleh Dewan Muslimat PAS Pusat yang bagai mabuk KETUM, bila mengeluarkan pernyataan bersama dengan sayap-sayap wanita dalam Pakatan Rakyat, menyokong Wan Azizah sebagai MB Selangor.
KUALA LUMPUR: The Pakatan Rakyat women’s wings have thrown their weight behind Wan Azizah as the new Menteri Besar of Selangor. 
The three party leaders: PKR women’s wing chief, Zuraidah Kamaruddin; DAP women’s wing chief Chong Eng; and PAS Muslimat chief Siti Zailah Mohd Yusoff issued a statement supporting Wan Azizah. 
“We are united and we strengthen our support for Wan Azizah as the Selangor Menteri Besar,” the statement read. - FMT
KETUM PKR Anwar Ibrahim bersandarkan kepada pendapat Dr Yusuf Qardhawi, sementara majoriti ulamak PAS berpegang pada hadis nabi.



No comments: