Tuesday, October 30, 2012

Khalid Ibrahim Selamatkan Anwar Ibrahim Dari Hukuman Denda RM3,000 & Penjara 2 Tahun


Adalah sukar bagi Penguatkuasa JAIS untuk mengambil tindakan terhadap penyampai tazkirah tanpa tauliah bila Exco Agama Selangor Khalid Ibrahim sendiri duduk paling depan di majlis berkenaan.

Hal ini bertentangan dengan arahan MAIS yang melarang penceramah tanpa tauliah menyampaikan kuliah mahu pun tazkirah di masjid-masjid dan surau di seluruh Selangor, yang menurut enakmen adalah dibawah pentadbiran dan pemilikan MAIS.

Beberapa keping foto di blog Jinggo Fotoges menunjukkan pelanggaran oleh Anwar Ibrahim terhadap arahan tersebut dan Khalid Ibrahim ternyata bersubahat. Jenayah syariah dilakukan oleh Anwar di Masjid Abu Bakar Ali Bashah, Taman Bunga Raya, Beruntung pada 28/10 jam 7.30 malam.

Anwar boleh dikenakan tindakan dibawah Sekyen 12, Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995 iaitu menghina pihak berkuasa agama dengan hukuman denda maksimum RM3,000 atau penjara maksimum 2 tahun atau kedua-duanya.

4 comments:

Anonymous said...

hebat betul Haji Anuar bercerita, he he he, bila masa dia pergi mekah.

Anonymous said...

Pak Sheikh SEMUA buleh...depan buleh! belakang buleh ! masjid buleh! dangdut pun buleh !! apa habaq oghang Permatang Pauh ??

Anonymous said...

PORK SHEIKH...PORK SHEIKH...NI LA DIA CONTOH MANUSIA 2 ALAM! UMPAMA MENGKARONG YANG BOLEH BERTUKAR WARNA MENGIKUT KEADAAN...HEHEHEHE!!!!! KALAH PORK NIK KLU PORK SHEIKH BAGI TAZKIRAH!

Anonymous said...

Apa bangang sangat sume yg dengar ceramah anuar liberal nie..terang2 anuar kata semua agama sama..x rosak akidah namanya tu!! Khalid adoiiii..ntah la..bodoh piak sungguh!!hmmm