Saturday, December 3, 2011

Orang Melayu Berkumpul Di PWTC, A. Samad Said Dilembukan Di KLCC

Kononnya A. Samad Said mengetuai himpunan menentang RUU Perhimpunan 2011. Dengan harapan, orang yang lalu lalang di KLCC akan menyertai Samad dan , maka lokasi dihadapan bangunan berkenaan telah dipilih untuk tujuan tersebut petang tadi.

Malangnya, Samad telah gagal kerana menurut laporan Harakahdaily ia hanya disertai 200 orang.

Dari gambar di atas, himpunan yang dianjurkan, kelihatan seperti majlis sambutan hari jadi cucu A. Samad Said di tempat terbuka.

Kesian Samad - Diperlembukan ketika orang Melayu berhimpun di PWTC

Walau pun baring untuk tarik perhatian, orang awam tak datang
dekat sebab ingatkan orang gila terlepas dari mental hospital

11 comments:

Anonymous said...

sudah2 la tu pak samad... cuba cermin diri. cuba perhati siapa yg ramai join demo tu... bangsa kamu ke bangsa yg membodohkan kamu? satu masa aku pernah hormat kamu sbg sasterawan negara yg berfikir menggunakan akal dan jiwa... tp skrg... aku malu, malu krn kamu campak akal dan jiwa halus yg Allah beri ke longkang... sudah2 lah

Anonymous said...

sudah la tu pak samad...ingat2 la...kubur kata mari...lebih baik beribadat kat masjid...jangan ikut sangat orang kafir tu...

Anonymous said...

inilah gara-gara orang yang tidak pernah bersyukur akan akal baik yang telah diberi oleh Allah. Akal yang sepatutnya dapat membela nasib bangsa dan agama atau memberi buah fikiran yang bernas telah disalah gunakan. Menjadi agen kepada keparat kafirun. Aku takut orang tua yang tidak terurus ini akan menjadi kelopak atau penghuni hospital gila satu hari nanti. Ingatlah umur tu telah merangkak ke waktu senja.

Anonymous said...

ak ad satu sajak utk pak samad,karya ikhlas dr aku;

kau bernafas dgn nama melayu
kau bangun dgn nama melayu
kau berdiri dgn nama melayu
tapi
kau rebah bsama dgn yg asing
kau berserah bsama dgn yg asing
kau sujud bsama dgn yg asing
apa nyawa dan badan boleh terpisah
ternyata kau hnya dogma
perguna nama yg ada utk sementara

renung2kn la pak samad..sasterawan liberal..minda atheist..jika benar kau bsama dgn yg lain,tiada NILAI naskhah sastera mu atas rasa melayu..

usin said...

akal mati lebih awal dari tubuhmu pak samad. akalmu tidak dapat menganalisis org sedang mempergunakan kamu. terlalu lemah sehingga akalmu diperlembukanpun kamu tak sedar. seharusnya mereka menghormati usia emasmu dgn memberi ruang kpdmu berehat dan beribadat kerana masamu zahirnya tidak lg panjang.... aku sebagai cucumu hanya dapat tumpang kasihan melihat aksimu diakhir-akhir ini. 'nyanyuk' barangkali.....

Anonymous said...

mat pet tu tengah stim syabu....jangan dilayan...kah..kah..kah...sasterawan negara konon....haiwan negara leh la....

Anonymous said...

Atuk buat apa ajak kawan2 atuk main baring2 atas tanah???
Dah mabuk todi kah dah mabuk ketum???
Habis baju berselepat tahi 'anjing'..

Anonymous said...

aku kesian samad said...dah tua cmni jadi lembu dap..

Anonymous said...

saya minat abdullah hussain. sasterawan negara yang menulis kerana sastera. masa dia dapat gelaran tu, ada yang bangkang. walhal penulisannya merangkumi nusantara. dia pun tak simpan janggut atau rambut panjang. mungkin dia takut akal rasional mengalir keluar mmelalui rambut dan jsnggut yang tak bersih tu.

Anonymous said...

mana orang melayu lain selain orang tua ni ? orang tua lu pikir sendirilah sapa yang ikut lu,gua dah tak percaya kat lu...(kena ikut stail cakap cina baru dia paham kot)..

Anonymous said...

sasterawan apa kejadah tak layak langsung elok di panggil sashaiwan dah tua-tua nak mampos pun bodohhhh hahahahahhahahahaha