Sunday, December 14, 2014

Perwakilan DAP Perak Usul Hadi Awang Berundur Untuk Diganti Oleh Gandingan Mat Sabu & Khalid Samad


"Majlis Tertinggi Pakatan Rakyat perlu bermesyuarat sekurang-kurangnya sebulan sekali dan keputusan itu wajib dihormati. Mana-mana pemimpin yang ingkar, keputusan itu, harus berundur dan tidak layak memimpin parti itu," - Wong Kah Wah, Perwakilan DAP Perak
Di atas adalah saranan dari perwakilan yang berucap di Persidangan Nasional DAP 2014, yang jika diamati adalah adalah usul khusus kepada Presiden PAS DS Abdul Hadi Awang supaya mengundur diri dari terus memimpin PAS.

Saranan tersebut adalah ekoran dari kemelut dalaman Pakatan Rakyat yang pada pandangan perwakilan DAP Perak Wong Kah Wah adalah berpunca dari segelintir kepimpinan PAS dan bukan dari organisasi berkenaan secara keseluruhannya.

Wong berpendapat bahawa Mohamad Sabu dan Khalid Samad adalah tokoh-tokoh yang menjadi sandaran DAP untuk terus menyaksikan PAS kekal dalam Pakatan Rakyat.

3 comments:

Anonymous said...

Tu dia....nampak betapa biadap dan kurang ajar cinapek2 dapigs ni?

Cara diorang dengan sombong dan bongkak bully Presiden PAS.

Secara tak langsung, mereka membuktikan Bangsa Melayu boleh dikotak katikkan.

Cinapek Dapigs memang celaka.Anuwar Al Juburi memang sial kerana menjadi KELDAI puak2 babi dap.

Anonymous said...


semamgnya pas bermasaalah, ada presiden taraf kuda kayu, sikap pekak badak dan buta tuli tak ikut perkembangan demi kepentingan islam dan melayu. parti dicela dicaci dihina dan diperlekehkan tiada sebarangan serangan balas, menjadikan lawan naik muka, padan muka kerana bodoh dan dunggu.

Anonymous said...

PAS dan UMNO harus bersatu supaya kepentingan Melayu & bumiputera serta kedudukan Raja-raja Melayu Dan agama resmi Islam dapat dipertahankan. Ia juga perlu supaya negeri-negeri tanah Melayu tidak jatuh di bawah pentadbiran lain-lain kaum.