Tuesday, June 11, 2013

Malang Bertimpa-timpa Buat Husam Musa Sehingga Jun 2013 - Hari Ini Kerugian RM20,000


Husam Musa mengalami malang bertimpa-timpa keatas dirinya sejak Januari 2013.

Pada PRU13 yang berlangsung 5 Mei 2013, Husam telah tewas dalam saingannya keatas Ku Nan untuk kerusi parlimen Putra Jaya.

Hari ini, nasib malang terus menimpa Husam, apabila terpaksa membayar RM20,000 kepada New Straits Times Press (M) Bhd (NSTP) serta dua pemberitanya Shuhada Elis dan Nik Imran Abdullah, bekas pengarang kumpulan NST Datuk Syed Nadzri Syed Harun dan pengarang urusan kumpulan NSTP ketika itu Datuk Zainul Arifin Mohammed Isa.

Naib presiden Pas itu hari ini kalah dalam kes saman fitnah RM10 juta terhadap defendan-defendan di atas, berkaitan sebuah artikel mengenai jawatannya dalam parti dan kerajaan. [Baca Sinar Harian]

Sebelum ini, pada Januari 2013 Husam terpaksa membayar RM2,000 kepada Dato' Ahmad Zahid Hamidi yang berjaya mengenepikan sepina sebagai saksi untuk kes saman fitnah RM5 juta terhadap 2 lelaki yang didakwa sebagai blogger Papa Gomo dan Parpukari.

Sementara itu amaun yang serupa turut dibayar oleh Husam kepada defendan untuk kes saman terhadap Pengarah Pelajaran Negeri Kelantan, apabila Husam tidak berhasrat untuk meneruskan saman tersebut. [Baca SINI]

Malahan dengan tidak terpilihnya Husam sebagai Exco Kerajaan Negeri Kelantan selepas PRU13, menambah bilangan malang menimpa Husam setakat ini.

No comments: